Kritikkens kunst: scenekunstneren som kritiker og selvkritiker

WORKSHOP med PUBLIKASJONER MA regi/scenetekst/skuespill/scenografi/kostyme ved KHIO/Teaterhøgskolen Den «tetteste» og mest dirkete kontaktflaten mellom det «utøvende» og det «teoretiske» ved teatret skjer ofte i møtet mellom scenekunstner og kritiker. UGG Fox Fur Bottes Maglia Tracy McGrady Ved her å gjøre utøveren selv til kritiker, Air Jordan Retro 10 utprøves kritikkens form, Nike Air Mag risiko og potensial – både kunstnerisk og teoretisk. Chaussure Kevin Durant
Cheap Fjallraven Kanken Bags Hva er kritikk? Hvordan møtes og omformers kunstneriske inntrykk og teoretisk refleksjon i arbeidet som kritiker? Og hvilken kunstnerisk gevinst kan scenekunstneren selv ha ved å innta rollen som kritiker og selv-kritiker? My Ideas - 19 Fra 22/2-16 til 4/3-16 har kritiker-prosjekter blitt prøvd ut, Donne Scarpe Air Jordan 3 både som refleksjoner, som diskusjoner m. fjallraven kanken classic 16 L norske og internasjonale veiledere og som konkrete skriftlige etyder – publisert her. adidas zx 850 donna Slik har også målet vært å kunne overta litt av den risikoen som ligger i det å være kritiker – utlevert til en leser som gjerne har en helt annen oppfattelse av et kunstprosjekt, New Balance 373 homme enn det kritikeren har. Iowa Hawkeyes nike magista pas cher Tore Vagn Lid   Prosjektet har resultert i publisering av kritikketyder (her) basert på forestillingene Den Stundesløse (Nationaltheatret) og Krapps siste spole (Det norske teatret).   Opplegget er initiert av prosjektprogrammet for kunstnerisk utviklingsarbeid («Kunnskaper og ferdigheter for et postdramatisk teater») i samarbeid med Teaterhøgskolen. Blant sentrale eksterne veiledere kommer blant andre Dr. nike air max 2017 femme beige adidas pure boost online sale André Eiermann, Dr. Tajh Boyd – Clemson Tigers Philipp Schulte, Washington Huskies Solrun Toft Iversen og Ine Therese Berg.

6. september 2016
Skrevet av Ida Blixt Teige

Kategorier: Kritikketyder / Critique etudes, Nyheter / News