Anmeldelser Vår ære/vår makt

image1 Hentet fra dns.no : «Vår ære/vår makt» får kjempeanmeldelser i pressen etter urpremieren 29. Adidas Harden 2.5 januar. BT gir like godt en sekser, mens BA og Dagbladet gir terningkast fem til Tore Vagn Lid og Cecilie Løveids granskning av Nordahl Griegs drama. «Bedre teater ser du sjelden på norske scener», slår Jan H. Asics Gel Lyte 5 damskie Landro i BT fast og fortsetter: «Det var grunn til å gå til dette prosjektet med en viss skepsis; mislykket tukling med klassikerne har vi sett nok av. Parajumpers Femme Adirondack Men hva skjer? Jo, nytt og gammel veves nærmest sømløst sammen, overgangene er kontrastrike og virkingsfulle, ensemblespillet sitter fra første scene, musikken med sine ekko av det nasjonale er skrevet og brukt intelligent, og de tre musikerne gjør en drømmejobb. Atlanta Hawks Nike Zoom Goedkoop Og den nødvendige, kritiske avstanden til det som skjer på scenen, blir også opprettholdt.» Les anmeldelsen her BAs Per Haukaas er også begeistret og triller altså en femmer på den berømte terningen og slår fast at «Nordahl Grieg fanger oss fortsatt». «Det er et ambisiøst prosjekt, presentert med en effektiv scenografi, et stort historisk materiale og med en strøm av lyd og bilder.

• Adidas Nmd Donna Bianche
  • Alle inntrykkene vi får i løpet av de to timene som «Vår ære/Vår makt» pågår, fascinerer, forundrer og forvirrer oss. Tore Vagn Lid har som medforfatter og ansvarlig for regi og konsept satt sitt spesielle preg på forestillingen. ROSHE ONE Dette er en multimedia-oppsetning der et scenisk mørkerom fremkaller og forstørrer bilder.» Les anmeldelsen her Dagbladet gir også terningkast fem og Lillian Bikset skriver blant annet: «Fortellingen er effektivisert, forståelsene utvidet, i Tore Vagn Lid og Cecilie Løveids «Vår ære/vår makt». Canada Goose Freestyle Gilet goedkoop nike air max 2017 Konteksten er utvidet. Butler Bulldogs Tidsperioden er utvidet. Biografisk informasjon om Nordahl Grieg og Gerd Egede Nissen er lagt inn, det er også annen dokumentarisk info. Illinois Fighting Illini adidas nmd r1 uomo Sammenhenger som i 1935 var allment kjente blir forklart. asics lyte 3 bianco uomo

• Asics Gel Lyte 5 Donna
  • Samtidig er fortellingen effektivisert: Originaltekst er redigert, komprimert og gitt ny kronologi.

• Nike Air Max 2017 Dames
  • Symboler er skiftet ut. Den Nationale Scene gjør rett i å kalle «Vår ære/vår makt» en urpremiere. Oppsetningen framstår som langt mer enn en oppdatering av Nordahl Griegs skuespill. «Vår ære og vår makt» ligger naturligvis til grunn, men dette er både en bevissthetsutvidelse og en formutvidelse.»Les anmeldelsen her Klassekampen er også full av lovord og Therese Bjørneboe skkriver blant annet: «Til tross for et myldrende idétilfang, er «Vår ære/Vår makt» imponerende helstøpt.» og «Både musikalsk og visuelt er forestillingen rett og slett et show, to timer uten dødpunkter». ««En framkalling av Bergen, krigen og kapitalismen», kaller teatersjef Agnete Haaland forestillingen i programmet. Ordet «framkalling» er ikke tilfeldig valgt, for i Tore Vagn Lid og Cecilie Løveids «Vår ære/Vår makt» tenker de på teatret som et mørkeromarbeid. Som det fremgår av tittelen, bygger forestillingen på Nordahl Griegs mest berømte stykke, «Vår ære og vår makt». nike tn homme

• Adidas Yeezy 350 Boost
  • Men heller enn å være en moderne og aktualiserende fortolkning, eller oppsetning, har prosjektet karakter av å være en dokumentasjon av Hans Jakob Nilsens legendariske oppsetning på Den Nationale Scene i 1935.

8. september 2016
    Skrevet av Ida Blixt Teige

Kategorier: Nyheter / News, Omtaler / Reviews, Vår ære/Vår makt